Având în vedere:
– prevederile art. 101 alin. (1), art. 115 alin. (2) lit. h), art. 250 alin. (1) lit. a) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
– prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
– prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare;
– Referatul de aprobare nr. 2.685 din 8 august 2024 referitor la proiectul de ordin privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2024-2025, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
Articolul 1
Se aprobă Calendarul de desfăşurare a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar
2024-2025, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 2
Evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a, denumită în continuare evaluare naţională, se
desfăşoară în anul şcolar 2024-2025 în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi
desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, aprobată prin
Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.801/2010 privind organizarea şi
desfăşurarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, şi cu prevederile
prezentului ordin.
Articolul 3
Programele pentru disciplinele limba şi literatura română, matematică, limba şi literatura română pentru
şcolile şi secţiile cu predare în limba maghiară, limba şi literatura maghiară maternă, limba şi literatura
germană maternă, limba şi literatura sârbă maternă, limba şi literatura slovacă maternă, limba şi literatura
croată maternă, limba şi literatura italiană maternă, limba şi literatura romani maternă, limba şi literatura
ucraineană maternă, valabile pentru evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar
2024-2025, sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.730/2022 privind aprobarea
programelor pentru susţinerea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2022-
2023.
Articolul 4
(1) Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale poate elabora instrucţiuni/proceduri, în
vederea bunei organizări şi desfăşurări a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a.
(2)Pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale se asigură susţinerea probelor de examen adaptate în
conformitate cu prevederile procedurii privind asigurarea condiţiilor de egalizare a şanselor pentru elevii
cu deficienţe de vedere/deficienţe de auz/tulburări de neurodezvoltare care susţin examenele naţionale:
evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi examenul naţional de bacalaureat, elaborate de
Ministerul Educaţiei până la data de 1 noiembrie 2024, şi ale art. 27 din Metodologia pentru asigurarea
suportului necesar elevilor cu tulburări de învăţare, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale
nr. 3.124/2017.
Articolul 5
(1) Comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale
răspund/răspunde pentru buna organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale.
(2)Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale poate aproba, în situaţii justificate, prin
derogare de la prevederile art. 10 alin. (1) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării
naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, aprobată prin Ordinul ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.801/2010, numirea în calitate de preşedinte al comisiei
din unitatea de învăţământ a unui cadru didactic – membru al consiliului de administraţie.
(3)Componenţa comisiei judeţene/Comisiei municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale,
menţionată la art. 8 alin. (1) din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului nr. 4.801/2010, se completează cu:
a)un vicepreşedinte – inspector şcolar general adjunct sau inspector şcolar;
b)un secretar, director sau informatician/cadru didactic cu abilităţi în operarea pe calculator.
(4)În situaţii justificate, la solicitarea inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al
Municipiului Bucureşti, Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale poate aproba, prin
derogare de la prevederile art. 8 alin. (1) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării
naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, aprobată prin Ordinul ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.801/2010, un număr mai mare de vicepreşedinţi/
secretari/membri în comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale.
(5) Doi dintre secretarii sau membrii comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare a evaluării
naţionale sunt operatori judeţeni, respectiv responsabili cu activitatea pe platforma destinată evaluării
digitalizate.
(6) În componenţa comisiei din centrul de examen şi, respectiv, a comisiei din centrul zonal de evaluare
sunt prevăzuţi 2 secretari – cadre didactice cu atribuţii în operarea pe calculator/informatician/secretar
al unităţii de învăţământ preuniversitar, dintre care unul este operator responsabil cu activitatea pe
platforma destinată evaluării digitalizate.
(7) În centrele de examen pot fi desemnaţi în calitate de asistent şi informaticieni/cadre didactice cu
abilităţi în operarea pe calculator.
(8) În centrele zonale de evaluare de la nivelul fiecărui judeţ/municipiului Bucureşti, pentru evaluarea
lucrărilor scrise utilizând platforma dedicată evaluării digitalizate, se pot organiza subcomisii care îşi
desfăşoară activitatea în alte locaţii sau în altă localitate decât cea în care îşi are sediul centrul zonal de
evaluare, în conformitate cu prevederile procedurii stabilite de către Comisia Naţională de Organizare a
Evaluării Naţionale.
(9) În situaţia menţionată la alin. (8), în fiecare subcomisie a centrului zonal de evaluare este numit
câte un vicepreşedinte, responsabil pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii subcomisiei.
Articolul 6
(1) În vederea pregătirii evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, comisiile judeţene/Comisia
municipiului Bucureşti creează două baze de date, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE)
2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor
fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor
date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), la nivelul
fiecărei unităţi de învăţământ şi la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, conform solicitărilor Comisiei
Naţionale de Organizare a Evaluării Naţionale, care cuprind:
a)date personale ale elevilor din clasa a VIII-a;
b)date personale ale profesorilor evaluatori, de regulă, membri ai Corpului de profesori evaluatori
pentru examenele şi concursurile naţionale.
(2) Comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale pentru
absolvenţii clasei a VIII-a asigură confecţionarea ştampilelor-tip pentru evaluarea naţională, care se
aplică pe documentele de examen. Se confecţionează două tipuri de ştampile rotunde, care vor avea
următorul conţinut:
a)ştampila-tip pentru unităţile de învăţământ care sunt centre de examen în care se organizează
probe scrise pentru evaluarea naţională: „Evaluare Naţională 2025 – C.E.“;
b)ştampila-tip pentru centrele zonale de evaluare: „Evaluare Naţională 2025 – C.Z.E.“.
(3) Ştampilele vor fi rotunde, cu diametrul de 25 mm, şi nu vor fi numerotate.
Articolul 7
(1) Comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale pentru
absolvenţii clasei a VIII-a stabilesc/stabileşte componenţa comisiilor pentru evaluarea naţională, cu cel
mult patru zile lucrătoare înainte de începerea probelor scrise, cu respectarea principiilor competenţei în
evaluare şi compatibilităţii.
(2) Comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale pentru
absolvenţii clasei a VIII-a, comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen, comisiile din centrele
zonale de evaluare şi comisiile din centrele de contestaţii judeţene/municipiului Bucureşti se compun din
personal didactic care nu are rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv printre candidaţii care
participă la respectiva sesiune a evaluării naţionale.
(3) Personalul didactic care face parte din comisiile menţionate la alin. (2) va da o declaraţie scrisă în
care va menţiona că nu are rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv printre candidaţii care participă
la respectiva sesiune a evaluării naţionale. Declaraţiile fac parte din documentele evaluării naţionale.
(4) Cadrele didactice, personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic care au rude în examen nu au
acces în unităţile de învăţământ – centre de examen/evaluare/contestaţii în perioada desfăşurării
examenului.
(5) Cadrele didactice care fac parte din comisiile din centrele zonale de evaluare sunt stabilite de către
comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale pentru absolvenţii
clasei a VIII-a, prin decizie scrisă emisă de inspectorul şcolar general, conform unei proceduri elaborate
de Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale.
(6) Membrii comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale pentru
absolvenţii clasei a VIII-a nu pot desfăşura activităţi în calitate de profesori evaluatori la nivelul centrelor
zonale de evaluare.
(7) Cadrele didactice nominalizate ca profesori evaluatori sunt selectate, de regulă, din rândul cadrelor
didactice care fac parte din Corpul de profesori evaluatori pentru examenele şi concursurile naţionale.
(8) Nu vor fi nominalizate în comisiile pentru evaluarea naţională persoane care, în sesiunile anterioare
ale examenelor naţionale sau ale simulărilor examenelor naţionale, nu şi-au îndeplinit corespunzător
atribuţiile, care au săvârşit abateri, respectiv au fost sancţionate.
(9) În unităţile de învăţământ în care, în sesiunile anterioare, s-au constatat nereguli grave în
organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale, comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de
organizare a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a pot/poate decide nominalizarea în
comisiile pentru evaluarea naţională a unor cadre didactice din alte unităţi de învăţământ.
(10) Comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale pot/poate
decide suspendarea dreptului de constituire a centrului de examen unităţii de învăţământ în care, în
sesiunile anterioare, s-au constatat nereguli grave în organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale.
(11) Cadrelor didactice nominalizate ca asistenţi le este interzisă intrarea în sălile de examen cu bagaje,
telefoane mobile sau cu mijloace electronice de calcul ori de comunicare, precum şi cu ziare, reviste,
cărţi etc. Materialele nepermise în sala de examen vor fi introduse într-un plic/o pungă, împreună cu un
bilet/o etichetă pe care se notează numele şi prenumele posesorului, şi vor fi păstrate până după
predarea lucrărilor scrise într-o sală special stabilită pentru depozitarea obiectelor personale ale
profesorilor asistenţi, supravegheată de o persoană desemnată de comisia din unitatea de învăţământ –
centru de examen.
Articolul 8
(1) Repartizarea candidaţilor pe săli se face în ordine alfabetică, la nivelul centrului de examen.
(2) Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să introducă în sălile de examen ghiozdane,
rucsacuri, sacoşe, poşete şi alte asemenea obiecte, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele
menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale, stabilită de comisia din unitatea de învăţământ
– centru de examen în acest scop.
(3) Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate la alin. (2) în sala stabilită de comisie în
acest scop nu sunt primiţi în examen.
(4) Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele
de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi alte asemenea obiecte ori în băncile în care sunt aşezaţi
în sălile de examen orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare,
notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc. care ar putea fi utilizate pentru
rezolvarea subiectelor.
(5) Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau
încălţăminte, în penare şi alte asemenea obiecte sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen
telefoane mobile, căşti audio, dispozitive tip IoT, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de
comunicare care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, care ar putea fi utilizate în
rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din
unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/ centrele de examen sau cu exteriorul.
(6) Se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale
care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea
fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
(7) Încălcarea regulilor menţionate la alin. (4)-(6) va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar
candidaţii respectivi sunt eliminaţi de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise
au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice
din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale
interzise/ciorne/foi din lucrările scrise etc.
(8) Candidaţii eliminaţi de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe
lucrarea scrisă.
(9) Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice legate de
organizarea şi desfăşurarea corectă a evaluării naţionale şi prevederile alin. (2)-(8) şi le solicită să predea
toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de
examen.
(10) După parcurgerea paşilor menţionaţi la alin. (9), candidaţii vor semna un proces-verbal în care se
regăsesc prevederile alin. (2)-(8) şi menţiunea că ştiu că nerespectarea regulilor menţionate la alin. (4)-
(6) are drept consecinţă măsurile menţionate la alin. (7) şi (8).
Articolul 9
(1)Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim prevăzut pentru
rezolvarea subiectelor, conform prevederilor art. 17 alin. (23) din Metodologia de organizare şi
desfăşurare a evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, aprobată prin
Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.801/2010, pot părăsi sala de examen
cel mai devreme după o oră de la începerea probei scrise.
(2) La părăsirea sălii de examen, candidaţii nu primesc subiectele.
(3) În situaţii obiective, neimputabile candidaţilor, în care, în timpul probei scrise, este luată decizia
anulării şi a rescrierii lucrării, se poate prelungi timpul destinat redactării, cu cel mult o oră, conform
unei proceduri elaborate de către Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale.
Articolul 10
(1) Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale stabileşte prin procedură specifică modalitatea
de evaluare a lucrărilor, de soluţionare a contestaţiilor şi de transmitere a lucrărilor, precum şi
componenţa, atribuţiile membrilor comisiilor din centrele de examen, din centrele zonale de evaluare şi
din centrele regionale/judeţene al municipiului Bucureşti de contestaţii, modelul tipizatului de examen,
modalitatea de secretizare şi securizare a lucrărilor scrise şi consemnarea în documentele de examen a
rezultatelor obţinute de candidaţi la evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a.
(2) În anul şcolar 2024-2025, activităţile din cadrul evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-
a se realizează utilizând platforma dedicată evaluării digitalizate.
(3) În situaţia menţionată la alin. (2), Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale poate
decide organizarea unui centru zonal de evaluare şi la nivelul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în
Educaţie (CNPEE). Preşedintele centrului zonal de evaluare constituit în cadrul CNPEE este directorul
general sau directorul general adjunct al CNPEE.
Articolul 11
(1) În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea
finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi
evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, este calculată nota finală ca medie aritmetică având două
zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul evaluării
naţionale.
(2) În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1
punct, lucrarea va fi reevaluată de alţi doi profesori evaluatori. După validarea finalizării evaluării, nota
finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note. După eliminarea celor două note/valori
extreme, nota finală se calculează ca medie aritmetică având două zecimale, fără rotunjire, a celor două
note/valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală şi este înregistrată în catalogul evaluării
naţionale.
(3) În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate
după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare iniţială. În situaţia în care se
constată o diferenţă de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea
iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea este reevaluată de alţi doi profesori evaluatori. Reevaluarea se
face respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi notare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată
de cea de-a doua comisie de contestaţii este nota finală obţinută de candidat.
(4) Nota obţinută în etapa de soluţionare a contestaţiilor este nota definitivă, indiferent de punctajul
obţinut, în plus sau în minus, faţă de nota acordată în etapa de evaluare iniţială a lucrării. Această notă
nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.
(5) Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale va transmite comisiilor judeţene de organizare
a evaluării naţionale/Comisiei municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale modelul
borderoului de evaluare care va fi utilizat în centrele zonale de evaluare şi în centrul de contestaţii
judeţean/al municipiului Bucureşti, anexă la procedura specifică evaluării naţionale.
Articolul 12
(1) Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează
faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după
caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. În cazul candidatului minor, declaraţia-tip este semnată
şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestuia.
(2) Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale va transmite comisiilor judeţene de organizare
a evaluării naţionale/Comisiei municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale anexe la
procedura specifică evaluării naţionale: cererea-tip pentru depunerea contestaţiei şi declaraţia-tip
menţionată la alin. (1).
Articolul 13
(1)Comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale vor/va asigura
dotarea cu camere funcţionale de supraveghere video şi audio a sălilor în care se desfăşoară instruirea
membrilor comisiilor, a sălilor de clasă din unităţile de învăţământ – centre de examen în care se
desfăşoară probele pentru evaluarea naţională, a sălilor în care se descarcă şi se multiplică subiectele,
precum şi a sălilor în care se predau/se preiau, se evaluează şi se depozitează lucrările scrise ale
candidaţilor.
(2) Până la începerea probelor scrise, comisiile judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de organizare
a evaluării naţionale iau/ia toate măsurile, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale,
pentru asigurarea dotării tuturor sălilor de examen cu camere funcţionale de supraveghere video şi
audio.
(3) Activitatea de monitorizare a desfăşurării evaluării naţionale prin intermediul camerelor de
supraveghere se va desfăşura în conformitate cu o procedură stabilită de Comisia Naţională de
Organizare a Evaluării Naţionale.
(4)În vederea asigurării desfăşurării corecte a evaluării naţionale, în conformitate cu prevederile
reglementărilor în vigoare, comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen şi comisiile
judeţene/Comisia municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale verifică, prin sondaj,
înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la
verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există
sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraudă, verificarea se face pentru înregistrările din
toate sălile menţionate la alin. (1) din unitatea de învăţământ respectivă.
(5) Dacă, în urma verificărilor menţionate la alin. (3) şi (4), se constată existenţa unor nereguli, fraude
sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor în vigoare de către candidaţi, comisia
din unitatea de învăţământ – centru de examen ia măsurile care se impun, în conformitate cu prevederile
metodologiei de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale, care pot merge până la acordarea notei
1 (unu) pentru fraudă sau tentativă de fraudă.
(6) În cazul în care verificările sunt făcute de către comisia din unitatea de învăţământ – centru de
examen şi se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea
reglementărilor în vigoare de către cadrele didactice implicate în organizarea şi desfăşurarea examenului,
aceasta anunţă comisia judeţeană/Comisia municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale,
care ia măsuri de sancţionare şi anunţă, în scris, Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale.
Articolul 14
(1) Comunicarea rezultatelor obţinute la examenul de evaluare naţională se face anonimizat, utilizându-
se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite
candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută de aceştia.
(2) Pentru comunicarea notelor obţinute la examenul de evaluare naţională, înainte de etapa de
depunere şi soluţionare a contestaţiilor, comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen tipăresc
lista rezultatelor examenului de evaluare naţională care cuprinde: codul candidatului, unitatea de
învăţământ de provenienţă, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile
„absent“/„eliminat din examen“, după caz.
(3)În baza prevederilor art. 24 alin. (10) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării
naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, aprobată prin Ordinul ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.801/2010, şi ale Regulamentului general privind
protecţia datelor, comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen afişează/postează, utilizând
codurile individuale ale candidaţilor care au depus contestaţii, notele obţinute în urma rezolvării
contestaţiilor, la loc vizibil, la avizier şi pe website-ul unităţii de învăţământ.
(4) Comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen tipăresc lista rezultatelor finale după
contestaţii ale candidaţilor anonimizaţi şi o afişează, conform calendarului, cu semnătura preşedintelui
şi a secretarului comisiei din centrul de examen, la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul
acesteia.
(5) Rezultatele examenului de evaluare naţională ale candidaţilor anonimizaţi sunt afişate şi pe pagina
de internet a Ministerului Educaţiei şi a inspectoratelor şcolare pentru o perioadă de 2 ani.
Articolul 15
(1) Candidatul major şi părinţii/reprezentanţii legali ai candidatului minor pot solicita vizualizarea
lucrării/lucrărilor proprii/propriului copil, după afişarea rezultatelor iniţiale, în conformitate cu prevederile
procedurii stabilite de către Comisia Naţională de Organizare a Evaluării Naţionale. La vizualizarea
lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoţit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal.
(2)Membrii comisiei judeţene/Comisiei municipiului Bucureşti de organizare a evaluării naţionale sau cei
ai Comisiei Naţionale de Organizare a Evaluării Naţionale pot solicita vizualizarea lucrării/lucrărilor şi a
borderourilor de evaluare în scopul verificării/reevaluării acesteia/acestora, conform prevederilor art. 6
alin. (10) şi ale art. 9 alin. (25) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluării naţionale pentru
elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2010-2011, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării,
tineretului şi sportului nr. 4.801/2010.
Articolul 16
(1)În vederea optimizării rezultatelor elevilor la evaluarea naţională, a familiarizării acestora cu condiţiile
unui examen naţional şi în vederea simulării condiţiilor de organizare şi desfăşurare a examenului,
Ministerul Educaţiei organizează simularea examenului de evaluare naţională, conform calendarului
prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Modul de organizare şi desfăşurare a simulării, lista conţinuturilor aferente disciplinelor de examen
şi modalitatea de valorificare a rezultatelor se stabilesc prin procedură elaborată de Comisia Naţională
de Organizare a Evaluării Naţionale.
Articolul 17
Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală management resurse umane şi reţea
şcolară, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul – Direcţia minorităţi, Direcţia generală
economică, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi unităţile de
învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 18
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României Partea I.